Veelgestelde vragen

We richten de campagne in op je belangrijkste productgroepen en/of diensten. Hoe veel we er kunnen promoten is grotendeels afhankelijk van je adverteerbudget.

Je kunt inderdaad zelf bepalen voor hoe veel je adverteert. Het budget is daarnaast maandelijks aan te passen. Het minimale bedrag stellen wij wel op €50 zodat we opties hebben met de budgetverdeling binnen de campagne.

Ongeacht het bedrag waar je voor adverteert, het budget is pas volledig gespendeerd op de laatste dag van de maand. We stellen namelijk een maximaal bedrag per dag in door het totale budget te delen door 30 (het aantal dagen in de maand). Adverteer je voor €100? Dan is je dagbudget €3,33. Zo voorkomen we dat je budget al na enkele dagen op is en je advertenties de rest van de maand niet zichtbaar zijn.

Ja, we stellen een overzichtelijk rapport op waar je de resultaten te allen tijde in kunt zien. Indien je Google Analytics gekoppeld hebt aan je website kun je ook hier zien hoe veel bezoekers er via Google Ads komen.

Je advertenties zijn 24 uur per dag zichtbaar, of totdat het dagbudget op is. Indien gewenst kunnen we de planning uiteraard aanpassen. Ook wanneer we in de statistieken zien dat het effectiever is om op bepaalde tijdstippen te adverteren kunnen we de planning hierop aanpassen en eventueel een bodaanpassing doen.

Je advertenties worden getoond in de zoekresultaten van Google. We kunnen ook adverteren in YouTube en op specifieke websites, indien deze zijn aangesloten bij het Google Display netwerk. Dit is voornamelijk geschikt wanneer je aan bereik en naamsbekendheid wilt werken.

Zelf in Google zoeken is niet de beste manier om de zichtbaarheid van je advertenties te analyseren. Het is veel nauwkeuriger om de gegevens uit Google Ads te gebruiken omdat deze gebaseerd zijn op alle zoekopdrachten. Een advertentie die gemiddeld op positie 3 staat kan in een specifieke zoekopdracht best op positie 4 staan, positie 1 of juist op helemaal niet voorkomen. Een enkele zoekopdracht biedt dus geen definitief antwoord op de zichtbaarheid en/of de positie van een advertentie.

Ja, indien we geen opzegging ontvangen wordt het abonnement automatisch verlengd na het verstrijken van de einddatum. We sturen we je hierover uiteraard een herinnering van tevoren.

In het geval dat je opzegt zal het abonnement aflopen op de overeengekomen einddatum. Na het verstrijken van de einddatum wordt de campagne gepauzeerd.

Je abonnement zeg je eenvoudig op door te mailen naar info@noviodigital.nl. Je ontvangt hierna op korte termijn van ons een bevestiging dat je abonnement niet verlengd zal worden na de einddatum.